Kapitel 39

Föregående: Liams perspektiv
”Paul, kan du släppa av mig hos Danielle?” Frågade jag när vi satte oss i bilen.
”Visst kan jag det.” Svarade han och började åka. Efter en stund åkandes släppte han av mig. alla tittade ut genom bilfönstren för att få en skymt av mig när jag gick till lägenheterna. Jag knackade på dörren och ut kom Danielle som jag omfattade i en kram.
”Älskling, vad jag har saknat dig!” Sa hon och vi vandrade in i hennes lägenhet.
”Jag har en sak att berätta.” Sa jag och hon stannade upp i gången.
”Vad är det? Har det hänt något?” Frågade hon allvarligt.
________________________________________________________________________
Thereses perspektiv
Liam hade hoppat av hos Danielle så det var Louis, Harry, Niall, Zayn och jag som bara var tillbaka i huset. Ingen hade pratat med honom, han hade inte pratat med oss. Ingen visste hur det var med honom.
”Louis?”
”Ja.”
”Jag tror inte att vi ska... du vet... idag....” Jag försökte förklara att vi inte kunde gå ut och äta idag, bara vi två. Efter det som hade hänt igår och idag.
”Du har rätt. Ska vi se på film och bara mysa, bara vi två istället?” Frågade han då.
”Låter bra.” Sa jag och hängde upp resten av kläderna från väskan.
”Men jag tor inte de andra tillåter oss vara ifred.” Sa jag och började fnissa.
”Vad pratar ni om?” Frågade Harry som gick förbi.
”Ha ha, inget speciellt.” Svarade jag tillbaka och jag fick en konstig blick av Harry.
”Vad var det där?” Frågade jag Louis.
”Jag har ingen aning.” Svarade han.

”Har någon hört från Liam?” Frågade Niall oroligt. Alla skakade på huvuden. Det hade varit en lång dag för oss alla. Tiden hade gått långsamt, nästan stått stilla kändes det som. Alla var jätte oroliga för Liam är inte en som brukar bete sig såhär. Detta drabbas oss alla även om man inte tror det.

”Jag går ner och fixar film” Viskade jag till Louis.
”Jag kommer strax med förfriskningar.” Svarade han och pussade mig på kinden och sedan var jag nere i källaren.
”Vilken film?” Sade jag tyst för mig själv och tittade på alla filmerna i hyllorna. Det var omöjligt att hitta en film bland alla dessa tänkte jag när jag såg den perfekta filmen.
”Har du hittat någon som du gillar?” Sade Louis och omfattade mig bakifrån.
”Hur kan jag inte hitta någon som jag faller för?” Frågade jag och pekade på hyllorna som var fulla med massvis av filmer.
”Ha ha, det har du rätt i. Har du hittat en någon då?” Sa han och vände mig så jag såg in i hans underbara ögon. Jag nickade och drog mig ur hans grepp och gick till soffbordet där jag hade lagt tre förslag.
”Menar du allvar?” Frågade han och stirrade på filmerna som jag hade valt.
”Dirty Dancing, She’s the man och What a girl wants. Allvarligt Therese, detta är tjejfilmer.” Sa han och blickade fram och tillbaka på filmerna och mig. ”Är det dessa filmer du vill se så får jag väl stå ut.” Sa han tillsist och ett leende spreds på mina läppar.
”Sätt dig ner så sätter jag på filmen.” Sa jag och satte in skivan i spelaren och skuttade till soffan, in i Louis mysiga famn.
Efter några minuter när vi kom fram till menyn så såg det som om ögonen skulle hoppa ur ögonhålorna.
”Skulle vi inte se någon av de andra filmerna?” Stammade han.
”Varför skulle jag göra det? Det är tjejfilmer.” Sa jag bestämt.
”Vet du vilken film du precis valde? Är du säker på att du vill se denna? Frågade han bestört.
”Vill du se på en annan?” Frågade jag honom och möte hans blick.
”Om du vill se The last Samurai så gör jag också det.” Sa han nu bestämt och tog kontrollen och satte igång filmen.

”Vad tittar ni på?” Frågade Niall som kom ner efter en stund.
”Varför sade ni inte till oss?” Sade nu Zayn som kom ner med Harry.
”Therese och Louis sitter i ett träd...” Började Harry sjunga.
Louis tog kuddar och kastade de på Harry. ”Stick och brinn Harry vi vill vara ensamma.”
”Vi vill också titta.” Sade Niall ledsamt. Jag orkade inte med att bråka med någon.
”Sitt ner och var tysta.” Sa jag och satte på filmen igen.

Resten av kvällen spenderades med film. Ingen störde oss efter det jag hade sagt vilket var bra. Men jag tror att det kunde ha med att göra att jag var på dåligt humör och inte längre hade det tålamod jag hade innan.
________________________________________________________________________

Tyck till och kommentera vad ni tycker är bra och dålig, roligt och tråkigt snälla!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: Jadå! Absolut. Säg till när du har lagt upp, så lägger jag också upp! KRAM!

2012-05-18 @ 17:25:31
URL: http://nnovels.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra! :)

2012-05-18 @ 21:38:26
URL: http://onenovdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0