Ego Amare Prolog

Jag älskade när jag vaknade på morgonen av min favoritlåt på mobilen. Jag hoppade upp ur sängen och började dansa runt och sjöng medan jag letade efter kläder att ta på mig och se mig själv i spegeln. Där såg jag en person som såg ut som mig. Kunde den snyggingen vara jag? Den rödhåriga tjejen med gröna ögon som stampade till musiken med ena benet. Hur hade jag blivit såhär het? Jo, det måste vara från första gången jag hörde låten "What Makes You Beautiful" av mitt favorit band One Direction. De har hjälpt mig att sammanfatta mitt inre jag och hjälpa mig att komma på rätt väg i livet. Det måste ha varit svårt för min ensamstående mamma att ta hand om mig de senaste åren när ens dotter går igenom en svår period i puberteten. Vi har grälat och grälat hela tiden om ditten och datten men har alltid älskat henne för den person hon är och hon delar förstaplatsen som min förebild med fem gudomlig vackra ansikten och vackra röster, Harry Styles, Niall Horan, Liam Payne, Zayn Malik och Louis Tomlinson.

"Mamma vad gör du hemma nu?" frågade jag medan mina ögon var fast på klockan när jag gick in i köket.
"Jag har inget möte förrän tio så jag tänkte jag kunde spendera morgonen med dig" sade hon och tittade upp från omeletten hon hållde på att göra.
"Är den till dig?" Frågade jag och nickade mot stekpannan.
"Nej, till dig" svarade hon med sin gulliga mammaröst och hällde upp omeletten på en tallrik och placerade den mitt framför näsan på mig.
"Tack mamsen"
"Alltid bra med en ordentlig måltid till frukost" sade hon och tog fram ett flingpaket, mjölk och skål till sig själv. När jag såg det så började jag att gapskratta åt vad hon hållde på med och hon kom på sig själv och instämde sedan med sitt härliga skratt.

Hela morgonen hade varit underbar för en gångskull. Det är inte ofta jag får vara med mamma på morgonen. Hon är alltid på jobbet när jag stiger upp så jag får hela huset för mig själv som är väldigt bra när jag får sådan adrenalin som imorse. Nu var jag påväg till bussen eller snarare dansade påväg till busshållplatsen med "Promise This" med Cheryl Cole. Jag älskade att dansa. Varje gång jag fick tid över så ville jag lyssna på musik och dansa. Det var det bästa jag visste, att släppa loss sina steg och bara följa rytmnen i låtarna. Känna adrenalinet flöda runt kroppen, känna sig ett med musiken.
Men det var en sak som var konstig. Mamma är aldrig hemma på morgonen. VArför sade hon inget igår om att hon skulle vara hemma idag på morgonen? Det är inte ofta mamma ljuger för mig men när hon väl gör så ser jag det direkt som pandoras ask. Varför var hon hemlighetsfull? Vad hade hon nu i tankarna var det sista jag tänkte innan jag gick in i bussen, påbäg till skolan som en helt vanlig dag.


___________________________________________________________________
Detta var prologen till novellen. Första delen kommer snart att dyka upp så håll utkik efter den.
Jag kan inte säga mer än att det kommer att bli roligt att se när ni ger mig response på det jag skriver :)

Kommentarer
Postat av: Nuha

Jätte bra, längtar tills första kapitlet :)

2012-03-29 @ 21:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0