Kapitel 1

Jag satt och drömde mig långt bort, jag orkade inte lyssna på läraren. Jag var inte på humör för att sitta och lyssna på något korkat tal om britternas ravalder i engelskan.
Läraren hade varit väldigt konstig idag, varje gång han hade tittat på mig så kunde man se i ögonen på honom att han döljde någonting men vet inte vad det skulle kunna vara.

Men just då, knackade det på dörren. Han avslutade sitt tal, det knackade igen. Man kunde höra det inte var en person utanför utan flera som pratade och inte svenska. Läraren tycktes inte störas utan fortsatte och satte oss alla i arbete innan han gick och öppnade dörren. När han öppnade så gick han ut och stängde dörren efter sig. Alla vi elever blev nyfikna när han gick ut utan att säga något. Efter en riktig spökig tystnad i klassrummet kommer läraren in igen med några grabbar som såg ut som detektiver.

Ingen visste om detta var på riktigt men alla satt och glodde på killarna som hade kommit in för någon minut sedan. Ingen visste vem dom var eller var dom kom ifrån, men läraren visste iallafall vilka dom var för han pratade med den blonda grabben väldigt tyst och snabbt. De andra tittade ut i rummet, det såg ut som att de letade efter någon eller något.
Jag satt längst bak, i ett utan hörnen och väl skymd från nyfikna ögon om man inte ville arbeta. Och idag var det jag som satt just där.
Jag tittade fram och tittade rakt in i ögonen på killen med hängslen. Han stirrade tillbaka och slog till killen som stod närmast honom att han skulle titta dit, där jag sat. Den blonda tog fram ett foto och visade för läraren som nickade och pekade på mig och sade Therese. Alla tycktes höra namnet och vred sig mot mitt håll. Jag tittade förundrat på de nykomna med en konstig blick i ögonen, som säger, vad har jag gjort?

”Kom, vi vill prata lite med dig och ta med dig dina saker”, sade den blonda på engelska.
Dom kunde tydligen inte svenska men jag gjorde som jag blev tillsagd. Jag packade ner mina saker i väskan och gick rakt förbi killarna utan att titta på någon. Alla fortsatte att stirra och det var knäppt tyst. De grabbarna som hade kommit skyndade med ut och sade ingenting på en liten stund. Vi gick ut ur byggnaden och promenerade till parkeringen. Dom betedde sig väldigt mystiskt.

Jag vände mig om och tittade mot fönstren som för en stund sedan jag hade suttit och drömt mig bort och så var de här killarna tvungna att komma och förstöra. Vi var nästan framme vid en svart mini buss som hade mörka rutor. Det såg ut som att jag blev tvingad att följa med dom. Sedan stannade vi, han med baseboll jackan kollade på mig. Han såg mig djupt in i ögonen och sa ”skulle vi kunna få låna din dator och mobil? Vi ska inte göra något, jag lovar!”

Jag tittade lite skeptiskt på allihopa men till slut så gav jag dom min väska med alla mina saker. Han med hängslena tog emot väska, öppnade bilen och lade in den i bagaget. Alla började öppna dörrarna och hoppa in och tillslut var det bara jag som stod kvar på parkeringen.
”Ska du inte hoppa in?” frågade killen med skjortan.
”Men... vart ska vi? Vad vill ni?” sade jag utan att tänka mig för.

____________________________________________________________________

Då var första delen uppe. Hoppas ni tycker om den, för det gjorde jag ^^

Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vad bra! Tror att din novell kommer vara riktigt bra! :)

2012-03-30 @ 19:23:54
URL: http://oneedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Hannah

Grymt! :D

2012-03-30 @ 23:43:59
Postat av: Elina

Jätte bra!!!



kolla gärna in på min ny uppstartade novellblogg och kommentera vem som ska vara den första huvudpersonen.

Den ska såklart handla om världens bästa killar :D



http://fanficonedirection.devote.se

2012-03-31 @ 13:25:35
URL: http://fanficonedirection.devote.se
Postat av: Felicia

Jättebra början!

Inte alls lik någon annan jag läst och det är alltid roligast med nya idéer! Kommer absolut läsa vidare! :D kram

2012-03-31 @ 14:33:05
Postat av: Emma

2012-03-31 @ 16:23:58
Postat av: Emma

Vilken spännande novell!! Du är väldigt bra på att skriva! Här har du en ny följare av denna novellen!!:D Keep going!:P<333

2012-03-31 @ 16:25:40
Postat av: Sofia

Åhh vill bara ha mer! Grym början!



BIG LOVE xx

2012-04-01 @ 10:39:43
URL: http://sofiadenkorta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0