Kapitel 48

Föregående:
”Så Therese, vad vill du göra imorgon?” Frågade Fredrik efter en stunds tystnad.
”Jag vet faktiskt inte. Vad kan man göra? Vad får man göra?” Frågade jag tillbaka.
”Pappa, jag hade tänkt visa henne herrgården ordentligt först och sedan kanske ut och rida eller vandra i naturen. Det beror hur varmt det kommer bli.” Sa Liam.
”Då så, då kommer vi inte se er ligga och lata er i solen dagarna i ända.” Sa mamma och tittade åt mitt håll. Ett litet leende smög sig fram på mina läppar och jag nickade kort.
_________________________________________________________________________________
”Det är inte så mycket att visa här nere. Dörren till höger om entrén leder till köket och dörren bredvid, den som leder till köket, leder till ett litet bibliotek.” Sa han och visade med ena handen. Under oss så finns det två med sovrum med toalett och sedan detta stora vardagsrummet. Jag stod och nickade för att han skulle se att jag följde med.
”På denna våning så finns det fyra rum varav två är sovrum med toalett, ett spelrum och ett rum som ska likna en inspelningsstudio som jag har hemma i England med olika instrument och man kan spela in låtar och melodier.” Sa han när vi kom upp i korridoren.
”Vad jag hörde av Anna så var detta rum ditt.” Sa jag och tog tag om handtaget till dörren mittemot rummet jag övernattade i.
”Det är mitt och väldigt stökigt. Det behöver du inte se nu.” Sa han och drog med mig vidare nerför trappan och ut från entrén.
”Baksidan har du redan sett med poolen och verandan.” Sa han snabbt och gick sicksack mellan träden för att inte krocka med de.
”Är detta trädgården?” Frågade jag och vände huvudet överallt så jag kunde få syn på allt som fanns här inne.
”Detta är bara en utav alla. Det finns tre stycken.” Sa han och rodnade lätt och tittade ner på marken. Jag som inte trodde det kunde komma fler överraskningar.
”Snabba på Liam så du kan visa mig resten innan dagen tar slut.” Sa jag lite retfullt och med ett leende på läpparna när jag drog i honom för att han skulle följa med.

”Varför stannade du?” Frågade jag och tittade underligt på honom.
”Jag funderar bara vilken väg vi ska ta.” Sa han och tittade till väster och sedan till höger. ”Denna tar vi.” Sa han sedan efter någon minut.
”Vart ska vi Liam?” Frågade jag nu och tittade oroligt omkring oss. Vi gick på en väg som ledde bort från herrgården.
”Vänta lite så ska du få se.” Var allt han sade på resten av vandringen.
”Är vi framme snart?” Frågade jag när han stannade upp några meter framför mig och ett leende lekte på hans läppar när han tittade framåt.
”Vad är...?” Orden försvann från min mun när jag kom fram till stället Liam stod. Jag blickade ut över en fantastisk vy över dalens gångar med en glänsande sjö i mitten. Vinodlingar sträckte ut sig över sjöns vänstra sida. På motsatt sida var det mycket växtlighet, från blombuskar till träd av olika slag.
”Medelhavsvegetation.” Sa Liam och visade med handen över all växtlighet som omfattade dalen.
Inga ord kunde beskriva naturen runt omkring mig. Allt jag kunde göra var att stirra ut över dalens gångar för ta in så mycket som möjligt med bara synen.
”Jisses vad klockan är mycket.” Hävde Liam ur sig efter en lång tystnad. ”Vi måste skynda oss tillbaka om vi vill ha lunch.”
”Sisten tillbaka.” Sa jag och skyndade mig tillbaka till vägen där jag kunde börja springa med Liam efter mig.

”Maten var helt underbar Anna.” Sa jag tacksamt och drack upp resten av vattnet i glaset.
”Varsågod.” Svarade hon tillbaka och gick in i köket med våra tallrikar.
”Så vad ska ni hitta på pappa?” Frågade Liam Fredrik.
”Jag och Ruth tänkte få till grannen och fråga hur det går med vinodlingen.” Sa han.
”Hoppas ni får det roligt.” Svarade jag tillbaka och skyndade efter Liam som var på väg in.
”Han kommer fråga om han kan få köpa el flaska eller två för att dela med henne.” Sade Liam mycket dämpat så bara jag kunde höra.
”Vad är det som låter?” Frågade han när vi kom in i ’mitt rum’.
”Det låter som min mobil.” Sa jag snabbt och började leta efter den.
Liam räckte fram sin hand som hållde någonting och sade, ”gissa tre gånger.”
Varför lät han sur? Vad hade hänt med honom nu?
När jag tittade på skärmen för att se vem som hade ringt förstod jag varför han sagt som han gjorde. Det var Louis.
_________________________________________________________________________________

Vad kommer hon att säga till Louis? Kommer hon att avslöja sanningen om henne och Liam eller att hon är på semeser med Liam? Eller kanske båda delarna? Vem vet ;)

Blir så glad över era kommentarer! Det gör att jag vill fortsätta! Ni betyder GULD värt!

Kommentarer
Postat av: Onenovdirection

Bra! Hoppas hon berättar ALLT för Louis!!! :)

2012-06-10 @ 22:02:23
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Design blogg.

Hejsan!
Vill du ha en ny snygg, billig design ? (:

2012-06-17 @ 20:53:13
URL: http://Mehelpyouwithdesign.blogg.se
Postat av: Jssmn

Fin blogg du har! :D Kika gärna in på min bieber novell! :D Vill du göra ett länkbyte kanske? hihi kram! :D

2012-06-19 @ 11:16:36
URL: http://jssmn.blogg.se
Postat av: Anonym

Sjukt grymt! När kommer nästa del? Längtar!

2012-06-22 @ 09:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0