Kapitel 44

Föregående:
”Kan vi börja nu?” Frågade Jesper otåligt. Han var en riktig baddare på att spela flera instrument, som jag.
Alla nickade till svar och Kevin började spela lätt på Hollywood Hills.
________________________________________________________________________
”Det där var grymt!” Utbrast jag och gav honom en high-five.
”Var ju tvungen att hitta på något att göra när du inte var hemma.” Svarade han och log.
”Tysta allihopa! Jag vill veta om Therese har kommit på någon ny melodi? Och kanske spela den för oss?” Frågade Sofie ivrigt.
”Nja.” Sa jag och skruvade på mig lätt.
”Kom igen! Snälla, sälla låt oss få höra!” Bad nu Jesper och Maria.
”Okej.” Svarade jag och lade ner gitarren för att ta upp fiolen istället.

Alla satte sig bekvämt på golvet och väntade på att jag skulle börja.
”Jag har döpt denna till river flows in you.” Sa jag och började spela.
Alla satt som förstelnade när jag stod där och tog not efter not. Det var helt magiskt. Jag njöt av vart enda sekund som förflöt. Alla satt och beundrade mitt verk som jag hade skrivit helt själv.
”Det där var ...” Sa Maria.
”Magiskt.” Fortsatte Kevin.
”Helt ... underbart.” Sade Sofie.
”Du, kommer att bli stor du. En vacker dag kommer du vara ... ehm ... en kompositör eller en stor sångare.” Sa Jesper helt utan förvarning.
”Tack” Sa jag och rodnade lätt om kinderna.
”När hade du tid att kompa den?” Frågade Kevin nyfiket.
”Tja, jag gjorde klart den någon dag innan jag ’blev kidnappad’.” Sa jag och gjorde citat tecken i luften.
”Haha, det förklarar saken.” Sa Jesper och tittade nöjt mot mitt håll.
”Nå? Ska vi fortsätta? Eller vill ni att jag ska gå?” Frågade jag och började packa ihop mina saker. Det fick de allihopa att sätta fart och ta sina instrument och sätta igång igen. Jag grabbade tag om gitarren och började spela.

Plötsligt avbryts vi av att min mobil börjar ringa och en bild på Louis dyker upp på skärmen. Jag kastar mig över den för att ingen ska se bilden och svarar.
”Kan jag ringa senare? Är lite upptagen.” Viskade jag.
”Ring så fort som möjligt.” Sade han tillbaka och avslutade samtalet.
”Vem var det som ringde?” Frågade Jesper och försökte få tag på mobilen.
”Ingen viktig.” Svarade jag och la ner mobilen i fickan så han inte kunde få tag i den.
”Jag tror jag vet vem det är.” Sa Maria och skuttade runt glatt.
”Vem då?”
”Någon av killarna i bandet. Liam, Henry, Nils, Zayn eller Louíse.” Fortsatte hon.
”Säkert och föresten så sa du deras namn fel. De heter Liam, Harry, Niall, Zayn och Louis, inte Nils, Henry och Louíse.” Sade jag och försökte slå bort tankarna om Louis och försökte koncentrera mig på musiken igen.

”Hej, förlåt för det där förut. Jag var med några vänner och spelade och det blev lite överstyr när du ringde.” Sade jag och försökte låta så ledsamt så möjligt.
”Det gör inget. Vänta lite bara så ska jag berätta något häftigt...” Brak och dunas hördes och sedan en dörr stängas, ”...våran turné såldes slut bara på några minuter i USA!”
”Wow, jag är jätte glad över er, över dig! Ska ni fira eller?”
”Grabbarna och några från bandet plus jag ska ut till en pub och fira senare ikväll. Och jag lovar att ta det lugnt.” Tillade han så jag slapp säga till honom. ”Men vad gör du?”
”Jag är på väg hem efter en dag med både skratt och gråt.”
”Har det hänt något?” Frågade han oroligt.
”Nej, det är inget speciellt. Mamma och jag pratade lite bara, det var inget viktigt. Sedan har jag spelat med några vänner.” Pratade jag på medan jag skyndade mig hem i kylan.
”Vad spelade ni för något? Vanliga spel eller tv-spel?” Frågade han entusiastiskt.
”Ingendera.” Svarade jag och drog ut spänningen en del.
”Jaha, vad gjorde ni då som verkade vara mer intressant än att prata med mig?” Frågade han nu lite sårat. Jag kunde föreställa mig hans min bakom telefonen i andra änden, hur han förberedde sig för svaret.
”Snälla Lou, bli inte ledsen nu, okej? Vi lirade lite på våra instrument bara.” Sa jag sakta.
”Va bra att det inte var något annat. Nu måste jag gå och göra iordning mig tills i kväll. Älskar dig!”
”Älskar dig. Och Louis?” Sa jag.
”Ja?”
”Ta det nu lugnt med alkoholen. Ta hand om varandra!” Och samtalet bröts kort efter.
________________________________________________________________________

Nu är jag tillbaka med nya kapitel!! Tack allihopa för att ni har väntat och inte glömt bort mig! Jag vet att det inte har varit världens bästa uppdatering men nu är jag på g igen!

Kommentarer
Postat av: Karin

du skulle ha sett min fangirl dans när jag såg att du hade uppdaterat! :P

2012-06-03 @ 17:11:59
URL: http://karinsphotos.blogg.se/
Postat av: Onenovdirection

Bra!!

2012-06-03 @ 21:25:54
URL: http://onenovdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0