Kapitel 56



Föregående:
Jag kunde höra glada skratt och rop på andra sidan väggen. Jag ställde mig upp och gick till ena hörnet och satte mig på stolen.
”Såg ni hur vild publiken var!” Sa Niall och handtaget trycktes ner.
”Hörde ni hur de skrek när vi kom ut på scenen!” Sa Zayn och dörren öppnades.
”Men jag fattar inte ...” sa Liam men avbröt sig när han såg Sofie och Maria sitta i soffan.
    Det såg ut som om de hade sett ett spöke. Sofie och Maria var kritvita i ansiktet och satt som förstelnade.
”Hade vi meet & greet?” Frågade Louis och tittade runt i rummet efter fler fans. Han vände sig om för att andra sekunden se mig sittandes på stolen i motsatt hörn.
__________________________________________________________________________________
 
Mitt hjärta tog ett skutt när jag mötte hans gnistrande ögon. Jag ville hoppa upp och springa in i hans öppna famn. Men jag tvingade mig tillbaka.
    De andra svepte runt för att se varför Louis hade stannat upp och de fick syn på mig nästan direkt.
”Therese!” Ropade Niall överraskat och sprang fram och gav mig en stor kram samtidigt som han drog upp mig från stolen.
    Zayn och Harry kom fram och kramade om mig också. Det var så härligt att få se alla igen efter så lång tid.
När Niall, Harry och Niall hade backat lite, kom Liam fram och gav mig en kram.
”Glad att se dig igen syrran”, viskade han tyst, knappt så att jag hörde det och jag kände hur varm jag blev inombords.
”Glad att se dig igen Liam!” Sa jag högt och drog ur mig ur hans grepp och lät blicken svepa runt rummet för att hitta Louis igen.
    Han hade inte rört en fena medan vi hade haft kramkalas. Killarna hade flyttat på sig så de inte stod i vägen för oss två när vi gick sakta genom rummet mot varandra. Våra blickar möttes och leenden lekte på våra läppar när vi omfattade varandra.
”Jag har saknat dig!” Viskade han.
”Och jag har saknat dig!” Svarade jag tillbaka och pussade honom på munnen.
En våg av värme gick genom kroppen och hjärtat kändes hel igen efter dessa veckor från varandra. Jag kände att jag skulle kunna göra vad som helst just nu med Louis vid min sida.
”Det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på dig. Det har inte varit lika roligt att leva utan dig vid min sida”, sa Louis och granskade mig, topp till tå, för att konstatera att jag var hel.
    Jag kunde inte hitta några ord. Det fanns inga ord som kunde beskriva vad jag kände just nu. Glädje, hopp, lycka var bara några av alla känslor som virvlade runt i kroppen.
    Vi stod och kramades när någon harklade sig. Jag tittade upp för att se att Maria och Sofie hade vaknat upp ur dvalan. Jag drog mig ur Louis grepp men flätade ihop våra fingrar så jag kunde urskilja verkligheten från dröm.
    ”Just det, killar möt Sofie och Maria, mina två bästa tjejkompisar”, sa jag och visade med handen vem som var vem.
”Hej!” Sa alla i kör till de skräckslagna tjejerna.
”Maria och Sofie, detta är bandet One Direction. Harry, Zayn, Niall, Louis, som är min...” sa jag och visade våra hopflätade händer för Sofie och Maria som stirrade på mig.
Skulle jag avslöja hemligheten mellan Liam och mig? När skulle jag få nästa tillfälle när alla mina närmaste vänner är samlade tillsammans? ”... och min bror Liam”, avslutade jag.
    Alla hade vänt sin uppmärksamhet mot mig. Jag vände huvudet för att möta Liams ansikte som visade att han var glad över att det var äntligen ute. Jag visste att han hade haft det svårt att hålla det för Louis, Niall, Harry och Zayn som han umgås konstant med och berättar allt för. Samt kände jag att en sten hade ramlat av mina axlar. Jag kände mig mycket lättare än vanligt.
    Jag kände hur Louis drog sig ur vårat grepp för att gnugga huvudet. Allas blickar hängde på Liam och mig.
”Va?” Var det första som undslapp Zayns mun.
”Hur?” Frågade Niall.
”Är det sant?” Stammade Louis fram.
”Du skojar!” Sa Harry.
Vad skulle jag svara på deras frågor? Inget vettigt poppade upp i huvudet på mig. Absolut inget vettigt alls.
”Ja det är sant”, sa sedan Liam efter en stund tystnad. ”Jag tror det är dags att berätta historien eller vad tror du syrran?” Sa han och satte sig ner på golvet.
”Hur mycket vet Maria och Sofie om resan?” Frågade han mig och tittade på tjejerna.
”Det mesta förutom det mellan Louis och mig och om dig och mig”, svarade jag och satte mig ner, följd av alla andra.
”Vi kom ju och hämtade Therese i skolan som alla vet och vi åkte direkt hem till henne för att hämta hennes saker. När vi väl kom fram så avslöjade vi oss vilka vi var”, sa han och skrattade lite lätt. ”Det var väldigt roligt iallafall och sedan så åkte vi till flygplatsen och några timmar senare landade vi i England och åkte hem till vårat hus.”
”Du behöver inte göra det så detaljerat Liam”, sa jag och fortsatte. ”De visade mig runt och gav mig ett rum. Dagarna efter åkte vi och shoppade och sedan på mig födelsedag gick vi på Brit Awards. Dagen efter hade Liam och gav ett litet gräl eller vad man kan säga. Dagen efter grälet så gick vi på Madame Tussaud följt av jag blev pussad och kramad av Justin Bieber.”
”Therese inga detaljer!” Sa Harry sarkastiskt och gav mig en blick.
Jag skrattade lätt och tittade mot Sofies och Marias håll. De såg ut som ’hej, kom och hjälp mig!’ efter det jag sagt om Justin.
”På kvällen firade vi Therese med middag och sällskap av Cher, Justin och Andy”, Fortsatte Liam och Maria och Sofies ögon glödde ännu mera. ”Sen var det dags att åka till mig hemstad för att fira min far och det var då Therese såg sin mamma på alla fotografier i albumen som bestod av mestadels av mig och mor som också är hennes mamma”, sa han och suckade. ”Dagen efter åt vi frukost tillsammans och det var då han berättade att hon hade samma leende och skratt som mor hade och hon hade hans näsa. Då fick det upp för mig att hon var min lillasyster”, Avslutade han.
    Det var helt tyst inne i salen. Man kunde höra allas andetag.
Tillsist tog Louis till orda. ”Så när du menade jag är redan på semester med familjen när jag ringde dig innan vi åkte på turné i USA, var du då med Liam?”
Jag nickade. ”Under hela lovet var jag och mamma hos Liams pappas hus i Sevilla. Det var därför jag svarade så som jag gjorde. För jag var på semester med familjen och jag kunde ju inte säga att jag spenderade mitt lov med Liam, det skulle ha låtit som om att jag var otrogen och älskade inte dig. Men jag har aldrig ljugit för dig eller för någon av er. Det är bara det att ni frågade aldrig, så det är lite av ert fel också”, sa jag och lät alla se att jag var riktig ledsen.
    Efter några långa minuter så drog Louis in mig i hans famn. ”Du är dig lik, jag tror dig”, och kysste mig sedan lätt på munnen och kramade om mig.
”Hey, vi är fortfarande här!” Sa Harry och kastade sig mot oss.
”Så ni...?” Började Liam men han tappade bort orden.
”Jag kan inte tro att min bästa vän har en syster som är ihop med Louis”, sa Harry och skakade på huvudet.
”Det måste vara någonting som går i släkten”, sa Zayn och flinade.
    ”Varför berättade du inte för oss?” Frågade Sofie.
”Jag visste inte hur ni skulle ta det med både Louis och Liam”, svarade jag och sänkte blicken ner till golvet. Jag såg hur de makade sig närmare mig och sedan hur de två drog in mig i deras famnar. Nu var alla nöjda och belåtna tänkte jag och kramade om Sofie och Maria.
__________________________________________________________________________________
 
Här har ni en kanske efterlängtad del! Hoppas ni tycker om den! Och förlåt för att det tog sådan lång tid men visste inte hur jag skulle skriva delen. När jag väl satt ner så blåste allt bort i huvudet, men nu har ni den så kommentera vad ni tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0