Kapitel 53


Föregående:
Jag klickade upp skype och ringde Sofie och Maria för att tala om nyheten.
”JAG FICK!” Skrek jag av lycka när båda svarade. Båda hoppade upp ur sina stolar och hoppade runt och skrek.
”Detta kommer bli hur kul som helst!” Sa Maria.
”Och många affärer för att hitta den perfekta klänningen till avslutningen!” Fortsatte Sofie. Både jag och Maria utbrast i skratt och Sofie bara tittade på oss med stora ögon och skrattade hon också. Det var så likt henne att börja tänka på shopping varje gång man skulle ut och åka.
_________________________________________________________________________________
Äntligen var vi i Stockholm. Efter att ha fått vänta i långa fyra dagar så var jag äntligen här med mina två bästa vänner.
    ”Mormor och morfar detta är Maria och Therese”, sa Sofie.
”Så ni ska gå på ...” Började Sofies morfar men avbröts av Sofies armbåge som hon tryckte in i hans revben.
”Vi ska gå och shoppa varje dag”, sade hon och gav han en var-tyst-blick.
    Ingen av oss pratade så mycket under resan. Det var första gången jag var i storstan Stockholm. Denna kunde väl inte vara större än Göteborg? Tänkte jag när vi åkte till deras lägenhet.

”Ni tre måste dela på gästrummet och vi har lagt fram två madrasser.” Sade Sofies mormor när hon låste upp dörren.
    Jag ryckte på axlarna. ”Vi delar på nästan allt.” Jag kunde höra Maria och Sofie instämma när vi gick till ‘vårat’ rum.
    ”Pax för sängen”, ropade Maria och Sofie samtidigt.
”Vi alla kommer ligga antingen i sängen eller på golvet iallafall”, sa jag och började packa upp min väska.
”Sant,” Svarade Sofie och plockade upp ett stort papper ur sin enorma väska.
”Säg inte att du tog med dig en affisch”, utbrast Maria och såg när Sofie hängde upp den ovanför sängen med häftmassa.
”Det är inte bara en affisch, det är faktiskt One Direction.”
    Jag kände hur blicken fastnade automatiskt på Louis. Jag kände hur tårarna började komma så jag fick slita bort blicken och koncentrera mig på någonting som att pilla med mobilen. Jag hade fortfarande inte berättat att jag hade ett förhållande med Louis och var syster till Liam.
    ”Baby you light up my world like nobody else”, sjöng Sofie och hoppade i sängen.
”The way you flip your hair get me overwhelmd”, fortsatte Maria.
”Snälla måste ni sjunga deras låtar?” Mumlade jag och tryckte på ‘paus’ på Sofies mobil.
”Vad har hänt med dig Theezh? Du pratade alltid om killarna, sjöng deras låtar och citerade dom hela tiden tills, du vet, och efter det har du inte varit samma person”, sa Maria och tittade ängsligt på mig.
”Att träffa killarna var en av mina högsta drömmar och den underbaraste stunden i mitt liv. Jag insåg att det fanns mer i livet än pojkband, men även om ni pratade om de så sade jag ingenting. Jag valde att vara tyst och hålla mina känslor inom mig istället för att släppa ut de”
    Resten av dagen satt vi och såg på film alla fem med så mycket godis, chips och dricka att vi kunde leva på bara det över hela helgen. När klockan slog elva gick jag och lade mig på en madrass och somnade.

”Sover hon?” Viskade Sofie.
”Ja det tror jag”, svarade Maria.
”Vi måste berätta det innan vi åker. Så hon kan ta på sig något fint.”
”Det är helt sjukt att hon har missat detta!”
”Inte så högt! Hon kanske vaknar”, viskade Sofie och jag kände hur hennes blick föll på mig.
”Hon kommer att flippa ut totalt!” Mumlade Maria.
”Det är inte konstigt att hon har missat det.”
”Vad menar du Sof?”
”Jo Mi, har du inte sett hur hon har försökt stänga de utanför sitt liv. Hon har tagit bort de från Facebook och alla bloggar har hon raderat. Om hon hade haft Twitter hade hon gjort samma sak där!”
”Jag tror att det hände någonting där. Hon trodde kanske att de skulle vara mer normala eller roligare än vad de var på alla videos! De kanske var ingenting av det som de visar på alla videos!”
”Det tror jag inte för då skulle hon ha berättat det för oss”, avslutade Sofie och jag hörde hur de stegade ut ur rummet och gick till köket.
    Jag vände mig om så jag kunde se affischen på alla killarna Liam, Niall, Harry, Zayn och Louis. Vad var det de undanhöll för mig? Vad var det jag hade missat? Vad var det killarna inte hade berättat för mig? En sak var jag säker på. Denna resa till Stockholm var inte för att hitta klänningar till skolavslutningen, utan till något annat. Men vad?
__________________________________________________________________________________

Vad är det som Sofie och Maria inte berättar för henne? Kommer de att berätta det för henne eller inte? Var tror ni!
 
Detta är ett tidsinställt inlägg, så hoppas det funkar ^^

Kommentarer
Postat av: Onenovdirection

Bra! :)

2012-07-04 @ 14:35:42
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0